راهنمای خرید کفش

راهنمای جامع خرید کفش

خرید کفش مناسب، در واقع یک سرمایه گذاری برای سلامت پا است. اما چگونه می توان کفشی را انتخاب کرد که مناسب باشد؟

پوشیدن کفش خوب می تواند به شما کمک کند تا احساس خیلی خوبی داشته باشید و از آسیب های احتمالی جلوگیری کند. انتخاب کفش نه تنها روی پاهای شما بلکه بر کل بدن شما تأثیر می گذارد.

انتخاب کفش مناسب می تواند مشکل باشد. ابتدا باید  کفشی را برگزینید که با آن احساس راحتی نمایید. سپس، باید کفشی را پیدا کنید که برای هر جایی که می روید مناسب ترین گزینه برای ست شدن با لباس تان باشد.

فرصت را از دست ندهید: مشاهده تخفیفهای جذاب و بی نظیر

1- در پایان روز به خرید کفش بروید

در طول یک روز معمولی، هنگام راه رفتن اندازه پاهای کمی بزرگتر می شوند. برای اطمینان از پیدا کردن یک جفت کفش که در هر زمان از روز مناسب باشد، بهتر است آنها را در زمانی که پاهای شما در بزرگترین حالت است ، امتحان کنید. سعی کنید عصر یا آخر وقت ، به مغازه کفش فروشی بروید.
اگر قصد دارید صبح زود برای خرید کفش بروید، ابتدا قبل از رفتن، یک دویدن سریع (مثلا روی تردمیل) داشته باشید که همان اثر راه رفتن در طول روز را دارد.

2- برای خرید کفش جوراب پوشیده باشید

وقتی کفشی را امتحان می کنید، بهتر است جوراب پوشیده باشید. می توانید بر اساس نوع کفش جوراب بپوشید مثلا برای کفشهای ورزشی و کوهنوردی از جوراب های ضخیم تر و برای کفشهای مجلسی از جوراب های نازکتر استفاده کنید.

3- دانستن اندازه پا قبل از خرید کفش

هر بار که قصد کردید کفش بخرید، باید پاهایتان را اندازه بگیرید. زیرا با گذشت زمان، اندازه پاها تغییر می کند. عواملی مانند افزایش سن و وزن و یا بارداری می تواند سبب این تغییر گردند. اغلب این تغییرات دائمی هستند.

4- آزمایش کردن کفش در داخل فروشگاه

وقتی کفشی انتخاب کردید پس از پوشیدن ببینید می توانید انگشتان پایتان را حرکت دهید تا مطمئن شوید که کفشها کوچک نیستند سپس کمی داخل فروشگاه قدم بزنید و توجه کنید که هنگام قدم زدن پا از پاشنه کفش خارج می شود یا خیر.

کفش هایی را انتخاب کنید که از همان ابتدا مناسب پای شما باشند. نگران تغییر شماره اندازه کفشتان نباشید. کفشی را انتخاب کنید که هنگام پوشیدن احساس راحتی کنید.

بررسی کفش قبل از خرید

انواع کفشهای مردانه در بزرگترین فروشگاه اینترنتی

همراه با قیمت روز کفشهای اسپرت،مجلسی،کالج و…

5- قبل از خرید کفش، ساختار آن را بررسی کنید

قبل از خرید ابتدا قسمت های رویه، کفی، زبانه و بندهای کفش را مورد بررسی قرار دهید. بعضی از کفی ها پرسی هستند و بعضی دیگر دور دوزی شده اند. به کیفیت و نوع این اتصالات توجه نمایید. رویه کفش معمولا از جنس چرم طبیعی و یا از چرم صنعتی (مصنوعی) ساخته شده است. البته قیمت کفشها با چرم طبیعی بسیار بالاتر از مدل چرم مصنوعی می باشد.

کفش مردانه پارینه چرم
مشاهده قیمت روز انواع کفشهای چرمی مردانه در فروشگاه پارینه چرم

پارینه چرم تولید کننده انواع کفش، کیف، کمربند و اکسسوری با چرم طبیعی برای آقایان و بانوان میباشد

6- به کفی کفش دقت کنید

هدف اصلی کفش محافظت از پا است. اگر کفشی با کفی نازک و بی کیفیت بپوشید و روی چیزی تیز مانند میخ قدم بگذارید، ممکن است آسیب جدی به پای شما وارد سازد. مطمئن شوید که کف آن به اندازه کافی ضخیم و محکم است تا مانع نفوذ هر چیزی به پای شما شود.

7- انتخاب کفش های مناسب برای شرایط آب و هوایی خاص

اگر در منطقه ای کار یا زندگی می کنید که زمین ممکن است مرطوب، یخی یا روغنی باشد، و یا زمانی که در باران یا روی یخ راه می روید، بهتر است کفش های مقاوم در برابر لغزش بپوشید تا از آسیب احتمالی جلوگیری کند.

8- خرید کفش ورزشی مناسب با نوع ورزش

اگر در هفته 2-3 بار یا بیشتر به یک نوع فعالیت ورزشی خاصی می پردازید باید کفش ورزشی مناسب آن رشته را انتخاب نمایید.

انواع کفشهای زنانه در بزرگترین فروشگاه اینترنتی

همراه با قیمت روز کفشهای اسپرت،مجلسی و …

کفشهای پاشنه بلند

9- کفشها پاشنه بلند

اگر چه پوشیدن کفشهای پاشنه بلند خانوم ها را جذابتر نشان می دهد اما در هر محیطی نباید از این کفشها استفاده نمود. باید توجه داشت که کفشها پاشنه بلند برای زانو، کمر و ستون فقرات مضر هستند. اگر علاقمند به کفشهای پاشنه دار هستید مدلی را انتخاب کنید که خیلی پاشنه آن بلند نباشد.

فروشگاه کفش میهن استور

مشاهده قیمت مناسب انواع کفش در فروشگاه میهن استور

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید کیف زنانه

10- چه موقع کفش را تعویض کنیم؟

به پاشنه پا نگاه کنید. به مرور زمان پاشنه پا فرسوده می شود این امر سبب می شود تا پاشنه بتدریج زاویه دار گردد. در این صورت با هر قدمی که برمی دارید می تواند باعث ایجاد درد در ساق پا یا کمر شود. ببینید اگر قابل تعمیر است باید تعمیر گردد در غیر این صورت کفش را تعویض کنید.

زمانی که از کفشهای مخصوص دویدن استفاده می کنید باید توجه داشته باشید که ظاهر کفش ممکن است سالم بنظر برسد اما نیاز به تعویض داشته باشد. بطور کلی بعد از 550 تا 800 کیلومتر باید کفش را تعویض نمود. برای افزایش طول عمر مفید این کفشها بهتر است فقط برای دویدن استفاده شود و برای پیاده روی از کفشهای قدیمی مخصوص دویدن و یا از کفشهای دیگر استفاده نمایید.

کفش زنانه پارینه چرم
مشاهده قیمت روز انواع کفشهای چرمی زنانه در فروشگاه پارینه چرم

پارینه چرم تولید کننده انواع کفش، کیف، کمربند و اکسسوری با چرم طبیعی برای آقایان و بانوان میباشد

همانطوری که قبل از خرید وسایل ضروری دیگر مانند موبایل، لپ تاپ، کیف و … به بررسی مواردی برای انتخاب بهتر آن می پردازیم.  قبل از خرید کفش نیز باید به نکاتی گفته شده در بالا توجه داشت. خصوصا اینکه کفش غیر از نقشی که در پوشش پا و زیبایی ایفا می کند، وظیفه محافظت از آن را نیز بر عهده دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

خرید از داروخانه آنلاین
تخفیفان

تخفیفان اولین، معتبرترین و محبوب‌ترین بستر تخفیف و خرید گروهی

لوازم آرایشی و بهداشتی

فروشگاه لوازم آرایشی بهداشتی اصل

تا 70 درصد تخفیف

مکتب خونه

مکتب‌خونه، آموزش مجازی با کیفیت

مطالب جدید