راهنمای جامع خرید هاست

هاست

اگردر نظر دارید یک وب سایت راه اندازی کنید، ابتدا باید یک هاست (Host) مناسب تهیه نمایید. هاست یا میزبان محلی است که کلیه اطلاعات و فایلهای مربوط به سایت بر روی آن نگه داری می شود. بر اساس نوع سایت و فعالیتی که انجام می دهید باید هاست مناسب خود را انتخاب کنید. نوع هاست و شرکت ارائه دهنده آن در امنیت، سرعت و ثبات سایت بسیار موثر است. بنابراین هنگام خرید هاست باید این نکات را در نظر داشته باشید.

فرصت را از دست ندهید: مشاهده تخفیفهای جذاب و بی نظیر

کدام شرکت هاستینگ بهتر است؟

بطور کلی دو سری هاست بر اساس زبان برنامه نویسی وجود دارد:

  • هاست لینوکسی، برای کلیه سایت هایی که با زبان php (با پایگاه داده MySQL ) ساخته شدند استفاده میشود.(مانند وردپرس)
  • هاست ویندوزی، برای کلیه سایت هایی که از فریم ورک Net. (با پایگاه داده اسکوال سرور) استفاده میکنند مناسب هستند.

وقتی به شرکتهای ارائه دهنده هاست مراجعه می کنید با یکسری اصطلاحات و ویژگی هایی مواجه می شوید. برای مقایسه نحوه خدمات دهی این شرکت ها و تعرفه ای که برای آن در نظر میگیرند ابتدا لازم است با این مفاهیم آشنا شوید.

فضای هاست

مقدار فضایی است که شرکتهای هاستینگ در اختیار کاربران قرار می دهند و در پلان های مختلف هر شرکت فرق دارد. اینکه چه مقدار فضا مورد نیازتان می باشد بستگی به نوع فعالیت شما دارد. مثلا اگر سایت شما دارای فیلم و یا تصاویر زیادی با حجم بالا است این فضا باید حد اقل 10 گیگا بایت باشد.

پهنای باند

 ترافیک سایت یا مقدار داده در یک ماه می باشد. هر چه آمار بازدید کنندگان سایت ویا میزان دانلود از آن سایت بیشتر باشد میزان پهنای باندی که خریداری می کنید باید بیشتر باشد. واحد آن را با گیگابایت می سنجند.

تعداد دامنه

معمولا بر اساس سرویسی که خریداری می شود تعداد دامنه های اصلی بر روی هاست مشخص می گردد. اگر قصد دارید چند سایت بر روی یک هاست قرار دهید باید به این مورد توجه کنید که هاست شما قابلیت اَد-آن-دامین را داشته باشد.

درایوهای SSD

اطمینان حاصل کنید که میزبان از درایوهای SSD استفاده می کند. این باعث افزایش سرعت می شود.

RAM

هر چه رم RAM بیشتری در اختیار شما باشد عملکرد سایت شما بهتر خواهد بود.

نسخه پشتیبان

تهیه یک نسخه پشتیبان از اطلاعات سایت بسیار مهم می باشد. این کار باید توسط شرکتهای ارائه دهنده هاست انجام شود که معمولا بطور خودکار بصورت روزانه یا هفتگی یک نسخه پشتیبان تهیه می کنند. علاوه بر این شما نیز باید از سایت خود همیشه عمل پشتیبان گیری را انجام دهید.

امنیت

وب سایت ها مانند رایانه ها می توانند مورد حمله هرزنامه ها و بدافزارها قرار بگیرند. یک هاست خوب باید بتواند سایت شما را بخوبی در برابر این حملات محافظت نماید.

گواهی نامه SSL

این یک گواهی نامه امنیتی است. اطمینان حاصل کنید که هاست شما از SSL پشتیبانی می کند. البته امروزه اکثر شرکت های هاستینگ SSL را بصورت رایگان در اختیار شما قرار می دهند. اگر سایت شما دارای درگاه پرداخت است حتما باید این گواهی نامه را داشته باشید. همچنین گواهی نامه SSL در سئو سایت نیز موثر است.

در دسترس بودن سرور(آپتایم)

شما به یک هاستی نیاز دارید که از نظر سرورها و همچنین اتصالات شبکه پایدار باشد. بازدید کنندگان شما ممکن است در زمان های متفاوت و یا حتی از مناطق زمانی مختلف در سراسر جهان به سایت شما بیایند. بنابراین در دسترس بودن یک سرور در طول شبانه روز و ایام هفته خیلی مهم است. مقدار آپتایم باید حداقل 99%  باشد. یعنی در 99% مواقع سرور در دسترس است.

می توانید میزبان وب خود را با ابزارهای نظارت بر سرور ردیابی کنید. بسیاری از این ابزارها که به صورت رایگان در دسترس هستند یا حداقل یک دوره آزمایشی را ارائه می دهند، کارآمد هستند و استفاده از آنها بسیار آسان است.

برای پیگیری زمان در دسترس بودن ، می توان از سرویس سایت هایی که در این زمینه خدمات ارائه می دهند مانند Uptime Robot استفاده کنید. این سرویس رایگان هر پنج دقیقه وب سایت شما را بررسی می کند و در صورت خرابی اعلانی برای شما ارسال می کند.

اَد آن دامین (add-on domains)

این ویژگی مشخص می کند چه تعداد سایت دیگر می توانید راه اندازی نمایید. یعنی به ازای هر اد آن دامین شما می توانید یک سایت دیگر بر روی هاست  خود داشته باشید.

ساب دامین

ساب دامین یعنی ایجاد زیر دامنه برای سایت اصلی خود می باشد. زمانی که شما قصد دارید یک بخش از سایت را جدا کنید می توانید از ساب دامین استفاده کنید. مثلا شما یک سایت فروشگاهی دارید و بخواهید یک بخش بلاگ برای آن ایجاد نمایید. اگر سایت شما mysite.com باشد ساب دامین شما بصورت  blog. mysite.com می شود. البته استفاده های زیادی از ساب دامین می توان کرد که در اینجا یک مثال آورده شده است.

پارک دامین یا دامنه جانشین (Domain Alias)

پارک دامین به دامنه های گفته می شود که محتوای آنها با دامنه اصلی یکسان است. بعنوان نمونه یک سایت با نام mysite.com دارید اگر پسوند .ir را تهیه کرده باشید با تعیین آن بعنوان پارک دامنه، وقتی کاربر در مروگر اشتباهی  mysite.ir تایپ کند به سایت اصلی شما یعنی mysite.com هدایت می شود.

پشتیبانی خدمات

خطاها و مشکلات ممکن است هر زمان رخ دهد. بهتر است شرکت هایی را انتخاب نمایید که بطور شبانه روز و در طول هفته(24/7) پاسخگوی مشکلات شما باشند.

انواع وب هاستینگ

هاست ها بر اساس اشتراکی یا اختصاصی بودن سرور و میزان منابعی که در اختیار کاربران قرار می دهند به چند دسته تقسیم می شوند.

هاست مشترک

در هاست مشترک یا Shared Web Hosting، همانطور که از نام آن پیدا است علاوه بر سایت شما سایتهای دیگری هم وجود دارند. در واقع منابع سرور خود را با سایر کاربران به اشتراک خواهید گذاشت ، در این صورت هزینه کمتری برای هاست پرداخت می کنید زیرا هزینه آن در بین سایر کاربران به اشتراک گذاشته می شود. هاست مشترک معمولاً بهترین انتخاب برای مبتدیان ، وبلاگ نویسان و دارندگان وب سایت های شخصی است زیرا ارزان ترین نوع میزبانی وب است.

چه کسی باید با هاست مشترک استفاده کند؟

به طور کلی ، اگر هر ماه کمتر از 5000 بازدید کننده دارید ، پس بهتر است به سراغ میزبانی مشترک بروید. وقتی وب سایت شما بزرگتر می شود و بازدیدکننده بیشتری دارید ، بهتر است به یک سرور قدرتمندتر بروید.

هاست VPS

هاست Virtual Private Server یا به اختصار VPS،  بعنوان یک سرور مجازی خصوصی شناخته می شود. در آن به هر کاربر یک مقدار مشخصی از منابع سرور (مانند رم و یا حافظه) اختصاص داده می شود.

در این صورت اگر سایتی بیش ار حد اختصاص یافته بخواهد عمل کند به سایتهای دیگر فشاری وارد نمی شود. VPS  امنیت بهتری نسبت به هاست اشتراکی دارد. از نظر قدرت و سرعت اساساً یک گام بالاتر از آن است و البته هزینه آن هم بیشتر است.

هاست اختصاصی

در هاست اختصاصی (Dedicated Web Hosting) تمامی منابع یک سرور در اختیار یک سایت قرار می گیرد و سایت های دیگری از این سرور استفاده نمی کنند. در واقع یک سرور فیزیکی کامل به وب سایت شما اختصاص یافته است.

در این حالت شما نه تنها كنترل كامل منابع سرور خود را داريد ، بلكه نگران اين نیستید كه ساير وب سايت ها از این منابع استفاده کنند و سرعت سايت كاهش یابد. سایت هایی که بسیار پر بازدید هستند بهتر است از هاست اختصاصی استفاده کنند.

هاست ابری

هاست ابری(Cloud Hosting)  شامل چندین سرور جداگانه می باشد که با هم در ارتباط هستند  و اطلاعات یک سایت بر روی تمام این سرور ها قرار می گیرد. مزیت استفاده از هاست ابری این است که در صورت مشکل برای یک سرور، سرورهای دیگر جای آن را پر می کنند.
به عنوان مثال ، اگر ناگهان با حجم غیرمعمول ترافیک وب روبرو شوید ، دیگر لازم نیست نگران از کار افتادن سایت باشید  زیرا شرکت هاست مربوطه با افزودن منابع سرور بیشتر ، می تواند به راحتی موج ترافیک را برطرف کند.

در ادامه تعدادی از شرکت های مطرح در ارائه هاست معرفی می گردد.

نت افراز

شرکت نت افراز ایرانیان فعالیت خود را در زمینه ارائه خدمات میزبانی وب و ثبت دامنه به صورت رسمی از سال ۱۳۹۰ آغاز نموده است. این جزو 10 هاست برتر ایران به لحاظ میزبانی تعداد دامین های بین المللی می باشد.

در حال حاضر سرور های نت افراز در کشورهای فرانسه و آلمان واقع شده اند. مشخصات سرور های نت افراز پردازنده های حداقل 12 هسته ای حداقل 64 گیگابایت رم میباشد.

به منظور ارایه سرویس هر چه سریعتر، همه سرور ها به شبکه ای با سرعت 1000Mb به اینترنت متصل هستند.

به گفته این شرکت، از آنجا که امنیت جایگاه و اهمیت ویژه ای در ارائه سرویس های میزبانی وب دارد ، نت افراز نهایت تلاش خود را در جهت ارائه سرویسی مطمئن و امن می نماید .

استفاده از فایروال های سخت افزاری و نرم افزاری، پکیچهای امنیتی از جمله اقدامات نت افراز در این جهت می باشد. برخی از پکیج های امینتی نصب شده بر روی سرور های نت افراز منحصرا برای این شرکت تهیه شده است.

از جمله خدمات و ویژگی های مرتبط با حوزه میزبانی وب این شرکت عبارتند از:

  • کنترل پنل: دایرکت ادمین (DirectAdmin)
  • میزبان بیش از ۷۰,۰۰۰ وب سایت ایرانی
  • انتقال رایگان وب سایت از هاست دیگر به هاست این شرکت
  • نصب رایگان سایت ساز های فارسی (مانند وردپرس، جوملا، مای بی بی و فروشگاه ساز اپن کارت)
  • مانیتورینگ ۲۴ ساعته سرورها
  • سرویس سریع، عدم قطعی و آپتایم بالای ۹۹ درصد
  • نسخه پشتیبان هفتگی و روزانه: پشتیبان گیری روزانه از اطلاعات پایگاه های داده کاربران و پشتیبان گیری هفتگی شامل کلیه اطلاعات کاربران میباشد.
  • پشتیبانی فنی نت افراز به صورت های تلفن، پشتیبانی آنلاین و ایمیل (سیستم ارسال تیکت) میباشد.
  • امکان استفاده از کدهای تخفیف نت افراز برای خرید SSL شرکت های معتبر کمودو و سرتوم
  • سازگاری تمامی سرویس ها با وردپرس
  • نصب برنامه های رایگان فارسی
  • تضمین بازگشت وجه “بدون شرایط” در هفته اول
  • قیمت مناسب سرویس ها
  • دامنه ir رایگان
  • SSL رایگان
10 درصد تخفیف از نت افراز
کد تخفیف :   UC141XMH
سون هاست

شرکت سون هاست (شبکه سازان توسن) فعالیت خود را از سال 1386 آغاز نمود. سون هاست در ابتدا فعالیت خود را با دامنه ملی7host.ir  شروع کرد و سپس نام دامنه 7ho.st را برای خود برگزید.

 این شرکت علاوه بر خدمت رسانی میزبانی وب در سراسر ایران، درسطح بین الملل نیز اقداماتی را صورت داده و در سه کشور عمان، امارات و انگلستان به فعالیت می پردازد.

برخی از محصولات سون هاست شامل هاست لینوکس، هاست ویندوز، هاست وردپرس، هاست دانلود، سرور مجازی، سرور اختصاصی، نمایندگی هاست و گواهینامه SSL می باشند.

از جمله خدمات مرتبط با حوزه میزبانی وب این شرکت عبارتند از:

  • دامنه ایرانی رایگان
  • گواهینامه SSL  رایگان در تمام بسته های میزبانی
  • بک آپ روزانه از طریق ابزار قدرتمند جک بک آپ(JetBackup)
  • ارایه گارانتی آپتایم 99.9% در تمامی محصولات
  • ضمانت بازگشت وجه بدون قید و شرط در محصولات میزبانی(30 روز)
  • ارائه پشتیبانی قدم به قدم به تمام مشتریان
  • استفاده از هارد دیسک NVME
  • استفاده از ابزار قدرتمند Imunify360 برای دفع حملات وارده به سرور
  • انتقال وب سایت از میزبان دیگر به صورت رایگان
  • استفاده از افزونه WP Rocket برای بهینه سازی وب سایت در بسته هایی که بصورت سالیانه خریداری می شود. این افزونه قابلیت دریافت آپدیت مستقیم از سرور های Rocket را دارا می باشد.
برتینا

شرکت فناوری پیشرفته پارسیان در سال 1383 تاسیس گردید. بعدها نام شرکت فناوری پیشرفته پارسیان (سهامی خاص) به نام تجاری برتینا تغییر یافت. برتینا در سال 1393 با اقزایش سرمایه اقدام به توسعه خدمات خود نمود و خدمات سامانه ستاد و آموزشکده فنی برتینا را به فهرست خدمات قابل ارائه خود افزود.

برتینا به عنوان یک شرکت بزرگ سهامی در زمینه ارائه سیستم ها , نرم افزارها , سخت افزارها و خدمات تحت شبکه و اینترنت در ایران فعالیت می نماید.

 این شرکت دارای هاست های لینوکسی و ویندوزی می باشد. هاست لینوکس برتینا با کنترل پنل Cpanel مناسب تمامی وب سایت های مبتنی بر PHP و همچنین با پشتیبانی کامل از نرم افزار های مدیریت محتوای محبوبی مانند وردپرس و جوملا می باشد.

از جمله خدمات مرتبط با حوزه میزبانی وب این شرکت عبارتند از:

  • کنترل پنل Cpanel
  • آپتایم 99.9%
  • تعهد پرداخت خسارت در صورت قطعی بیشتر
  • انتقال رایگان سایت از دیگر شرکت ها
  • نصب رایگان برنامه های فارسی
  • تضمین عودت وجه
  • خدمات طراحی سایت
  • دارای دیتاسنتر اختصاصی خود
  • سرویس پایشگر وب سایت و سرور
  • اکانت اختصاصی گوگل
  • خدمات تبلیغات در گوگل
  • ساخت و پخش آگهی های تلویزیونی
ایران سرو

ایران سرور از سال 1381 فعالیت خود را آغاز کرده و بعنوان کارآفرین برتر سال 96 و 97 شناخته شده است. این شرکت هاست های لینوکس، ویندوز، ابری، دانلود، پایتون و هاست مخصوص وردپرس ارائه می دهد.

ایران سرور بعنوان نماینده چندین شرکت از جمله Data fellows(F-Secure)،  LiteSpeed(وب سروری امن دارای عملکرد و سرعتی بی نظیر) و SoftLayer(زیر مجموعه شرکت IBM) می باشد. سرور اختصاصی آن شامل کشورهای ایران، آلمان، فرانسه، کانادا، آمریکا و IBM می باشد. در ضمن سرور مجازی آن هم در ایران و اروپا قرار دارد.

این شرکت در کنار فعالیت های هاستینگ، خدمات ارزی هم انجام می دهد بطوریکه دلارهای حساب پی پال خود را می توانید به ریال تبدیل کنید.

از جمله خدمات مرتبط با حوزه میزبانی وب این شرکت عبارتند از:

  • ساخت سایت بدون نیاز به دانش کد نویسی همراه با قالبهای متنوع
  • استفاده از هارد های پرسرعت NVMe و SSD
  • بکاپ گیری منظم و هفتگی
  • پشتیبانی 24/7
  • SSL رایگان بر روی هاست های دایرکت ادمین و cPanel
  • بازگشت وجه تا نصف مدت اعتبار
  • ارائه کنترل پنل های DirectAdmin ,cPanel ,Plesk
  • اجاره IP
  • ارائه فضای پشتیبان
  • سرور GPU برای کسب و کارهای مبتنی بر هوش مصنوعی
  • سرویس میزبانی ایمیل
هاست نگار

این مجموعه در سال 1382 با نام تجاری گروه آفتاب شروع به فعالیت کرد. در سال 1385 با توسعه کار تحت عنوان گروه نرم افزاری ترانه و در سال 1387 با تاسیس یک شرکت سهامی خاص با عنوان شرکت فناوری اطلاعات رایانگار رادین نامدار آغاز به کار نمود و با نام تجاری هاست نگار فعالیت می کند.

این شرکت در زمینه های مختلف از جمله هاست های ویندوزی، لینوکس، وردپرس، جوملا،  دانلودی و همچنین در بخش سرور مجازی، بهینه سازی سرعت سایت و پکیج های امنیتی فعالیت دارد.

سرویس های ارائه شده دارای گارانتی تست 100 ساعته می باشد , می توانید در این زمان بدون هیچ پیش شرطی تمامی هزینه خود رو عودت بگیرید.

از جمله خدمات مرتبط با حوزه میزبانی وب این شرکت عبارتند از:

  • سرورهای قدرتمند و پرسرعت با آپ تایم 99 درصد در اروپا و ایران
  • پشتیبانی 24 ساعته و سریع به کاربران(تیکت-تلفن ثابت-موبایل)
  • دارنده 9001 ISO ، نماد الکترونیکی
  • نصب رایگان CMS دلخواه شما -جوملا , مامبو , ورد پرس , و …
  • انتقال رایگان سایت شما از سرویس دهنده قبلی
  • انتقال رایگان سایت شما از لوکال به سرور
  • بک آپ گیری اتوماتیک از سایت شما به صورت دوره ای
  • امکان ارائه DNS اختصاصی به کاربران و نمایندگان
  • ثبت دامنه های آی آر با قیمت پایین
ایران هاست

ایران هاست در سال 1378 با رویکرد ارائه بستر مناسب برای توسعه خدمات آنلاین در فضای مجازی تاسیس شد. در سال 1388 بستر جدید میزبانی بر روی دیتاسنتر های مستقر در کانادا جهت ارائه انواع خدمات میزبانی (اشتراکی -اختصاصی -ایمیل) فراهم نمود. در همین سال موفق به کسب مدال برترین کیفیت از السیتکس شد.

در پاییز سال 1395 هاست وردپرس و هاست لینوکس خود را راه اندازی نمود. این شرکت از سال 1396 به ارایه خدمات سرور ابری و هاست ابری می پردازد. ایران هاست برای سرویس دهی از سرویس شرکت دیگری استفاده نمی کند بلکه خود مالک سرورهای خود بوده کلیه سرور های در یکی از بزرگترین دیتا سنترهای دنیا به نام Savvis نگهداری می شود.

از جمله خدمات مرتبط با حوزه میزبانی وب این شرکت عبارتند از:

  • ارائه انواع میزبانی های لینوکس و ویندوز
  • ارائه هاست ایران و خارج
  • گارانتی بازگشت وجه تا یک هفته
  • ارائه کلیه سرویسها با بالاترین امنیت
  • مانیتورینگ لحظه ای و تهیه نسخه پشتیبان روزانه
  • ارائه خدمات پشتیبانی 24 ساعته (گفتگوی آنلاین ، تلفن ، تیکت )
  • آپتایم 99.9%
  • ارائه سرویس سایت ساز
  • سرویس میزبانی ایمیل
  • سرویس میزبانی وب
  • نصب رایگان انواع سیستم های مدیریت محتوا (مانند وردپرس،جوملا و …)
  • ارائه Application Isolation Mode برای کلیه وب سایت ها
میزبان فا

میزبان فا از سال 1385 فعالیت خود را شروع کرد. این شرکت انواع هاست اشتراکی، هاست ابری و هاست فایل ارائه می کند. همچنین هاست وردپرس و ووکامرس در هر دو میزبانی یعنی اشتراکی و ابری قابل دسترسی است. این شرکت در کنار خدمات هاستینگ خود، به ایجاد یک پایگاه دانش و ارائه آموزش های کاربردی و جامع پرداخته است.

از جمله خدمات مرتبط با حوزه میزبانی وب این شرکت عبارتند از:

  • انتقال رایگان اطلاعات مشتری از هاست دیگر به این هاست
  • گارانتی عودت وجه بی قید و شرط تا 7 روز
  • بکاپ گیری هفتگی از هاست مشتریان بر روی ۳ لایه هارد مجزا
  • مانیتورینگ ۲۴ ساعته سرور ها جهت جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی
  • بهره گیری از فایروال های قدرتمند جهت افزایش امنیت وب سایت ها
  • نصب سایت ساز و قالب های حرفه ای رایگان بر روی وب سایت مشتریان
  • پشتیبانی ۲۴ ساعته، در ۷ روز هفته
  • تخفیف های همیشگی و شگفت انگیز برای باشگاه مشتریان فعال
  • نصب افزونه WP Rocket (اورجینال با لایسنس) بصورت رایگان
  • هاردهای پرسرعت SSD
  • نصب رایگان SSL

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

خرید از داروخانه آنلاین
تخفیفان

تخفیفان اولین، معتبرترین و محبوب‌ترین بستر تخفیف و خرید گروهی

لوازم آرایشی و بهداشتی

فروشگاه لوازم آرایشی بهداشتی اصل

تا 70 درصد تخفیف

مکتب خونه

مکتب‌خونه، آموزش مجازی با کیفیت

مطالب جدید